onsdag 8 oktober 2008

Riva riva riva...

Nu har jag hunnit halvvägs med att riva den gamla tapeten...
som vanligt så var jag optimistisk och trodde att det skule vara hur lätt som helst... men...
Den gamla tapeten var av struktur typ... ja, jag vet, borde har rivit ner den för tusen år sedan... tidigare när jag pillat på liknande tapeter har det skiktat sig så fint... men inte denna.. NEJ... nu står jag å pillar å pillar... testade att blöta tapeten men då blev det stora kratrar... eftersom jag inte kunde låta bli minsta lilla bubbla som blev... men som sagt.. har nu kommit halvvägs = bara hälften kvar...

Temat för rummet blir SVARTVITT... då både jag å maken är fotointresserade och har en del bilder som borde sitta på väggarna så kommer jag "smycka" rummet med några av dessa... Väggarna som skall smyckas med tavlor blir enfärgat vita... om jag ska tapetsera eller måla har jag inte bestämt.. avgörs hurvida jag gör ett tillräckligt bra underarbete eller inte... vill dock helst måla... sedan tänkte jag mig en fondvägg i Boråstapeters nya Plain Stripes - den svartvita smalrandiga...

Nu ska jag mäta lite hur stort rummet är så att jag kan fundera ut hur det skall möbleras....

I morgon ska jag göra ett nytt försök i färgaffären... får se om T är på bättre humör...

By the way... jag älskar BRIO... har idag köpt vår 318:e BRIO produkt... en Sitty - sittvagn... var så less på att lyfta vår BRIO Happy i och ur för minsta lilla affär som skulle besökas... Men nu med lilla smidiga Sitty blir livet genast lättare... Är redan SUPER nöjd!

1 kommentar:

11-a+y sa...

Nytt projekt igen? Jag är inte förvånad. Du kommer att få känna av lite press att färdigställa detta. Vad är det för utbildning du ska på. Hade den med projektlederi att göra, kanske något du kan ha anvädning av där hemma.
Nyfiken på vagnen.